Saturday, June 21, 2008

Jag antar din utmaning Sara (och skriver på svenska)
Here goes:

Vad gjorde du för 10 år sedan?
Kan inte svära i domstol under ed men trór att det var så här: För 10 år sen hade jag sommarlov och såg framemot en ridläger vecka, en Greklands semester, sovmorgon, cykelturer till Vaxsjön och andra roliga sommar saker. Dock fasade jag för 3 veckor i sommarstugan utan varmvatten och med utedass mitt i skogen (inte roligt om man är mörkrädd med livlig fantasi)

Vilka 5 saker finns på din att-göra-lista?
1. Planera sommaren för mig och kidsen ~ måste hitta roliga aktiviteter att göra utomhus (och inomhus om det berömda Seattle vädret kommer tillbaka)
2. Kolla upp vilka datum jag är hemma så jag vet när jag kan hitta på roligheter med Maria och Maria. La Push and Forks here we come :)
3. Leta efter och anmäla mig till roliga/intressanta kurser.
4. Spara ihop så jag har råd att läsa kurserna ~ 500 $ från mina host parents kommer man inte långt på.
5. Tvinga mig igenom de första kapitelna i the Host eftersom resten av boken ska vara bra.

Ställen du bott på?
Malmö ~ Dalslandsatan och ? (var för liten för att komma ihåg)
Höör ~ Lodjursstigen
Akureiry ~ Helgamagastraeti (sommar boende räknas)
Botell ~ 2711 202nd St SE (min nuvarande adress)

5 saker du skulle göra om du var billionär?
1. Köpa den (för mig) perfekta hästen.
2. Resa till platser jag nu bara kan drömma om ~ London, Alcatraz, Nya Zeeland ~
3. Shoe shopping in New York
4. Spara till framtida utgifter så som studielån (om jag någonsin går tillbaka till skolan), boende etc.
5. Donera en rejäl bit av det till mina favorit organisationer: WWF, Fair Trade, Rädda Barnen.

Saras utmaning är antagen och avklarad, och här är mina listor. Hur ser dina listor ut?

5 comments:

Ellen said...

Fair trade, naw! :)

FannyValentine said...

eftersom det är en av dina favoriter och jag har en billion att göra av med kan jag vara generös :)
dessutom är det ju en bra organisation me thinks.

Ellen said...

Men då får du köpa saker som är fairttrade för din biljon, för det är ju handel, inte bistånd :)

Hur är allt med dig? Här är allt hur fint som helst. Jobbar och står i! :)

Ellen said...

eller ja, miljard då. den som ändå hade en biljon.

FannyValentine said...

Har jag en billion kronor har jag råd att handla Fair Trade och ekologisk mat (har ätit Fair Tradeisk choklad här och den var minnsan godare än vanlig choklad :)
Allt är bra här, ska till ett dock museum med Bridget imorgon och dessutom vill hon hitta en handväska (hon börjar tidigt - jag var inte intressead av handväskor när jag var 7 ;)